четверг, 28 марта 2013 г.

Регламент дебатів


РЕГЛАМЕНТ ДЕБАТІВ

Стаття 01. Правові засади роботи учасників дебатів
Порядок роботи учасників дебатів Громадської організації "Інтелектуальний клуб "Рейтинг-180", відомості про яку внесені до реєстру громадських організацій за № 1383912 (далі -- Клуб), їх посадових осіб, встановлюється Регламентом дебатів (далі - Регламент), норми якого максимально наближені до норм  Регламента Верховної Ради України
Зміни до Регламента вносить голова Клуба та оприлюднює оновлений варіант Регламента на сайті Клуба не пізніше, ніж за 3 календарних дні до чергових дебатів.

Стаття 02. Учасники дебатів
Учасники дебатів -- особи, які зареєструвались для участі в дебатах відповідно до ст. 08 Регламента.
Учасник дебатів має право:
1) бути присутнім в залі дебатів під час дебатів;
2) голосувати особистим мандатом за проект процедурного рішення;
3) передати мандат іншому учаснику дебатів та залишити зал дебатів до закриття дебатів;
4) голосувати особистим та переданим (при наявності) мандатом за проект непроцедурного рішення;
Повноваження учасників дебатів припиняються у день відкриття наступних дебатів.
Повноваження учасника дебатів припиняються достроково у разі:
1) складення повноважень за його особистою заявою;
2) залишення дебатів до їх закриття (за виключенням часу оголошеної головуючим на дебатах перерви) без передачі мандата іншому учаснику дебатів;
3) прийняття рішення про припинення повноважень учасника дебатів відповідно до ст. 18 Регламента.

Стаття 03.
Учасники дебатів проводять дебати в дату, час та місці, призначеному Головою Клуба (або іншою особою за його письмовим уповноваженням).
Мова дебатів українська та/або російська
Дебати є відкритими. Відкритість дебатів забезпечується шляхом допуску на них  представників засобів масової інформації (далі -- ЗМІ), зареєстрованих відповідно до ст. 08 Регламента.

Стаття 04. Забезпечення діяльності учасників дебатів
Організаційне, правове, наукове, документальне, інформаційне, експертно-аналітичне, матеріально-технічне та фінансове забезпечення діяльності учасників дебатів здійснюється головуючим на дебатах при підтримці інших учасників дебатів.
Секретар затверджується рішенням головуючого на дебатах. Секретар відповідальний перед головуючим на дебатах та підзвітний йому.

Стаття 05
Відкриття дебатів оголошується головуючим на дебатах на початку дебатів, закриття - по завершенні дебатів.
Дебати є повноважними за умови присутності в залі дебатів більшості учасників дебатів (не менше трьох осіб).
Максимальна тривалість дебатів складає 2 години. Дебати можуть бути продовжені головуючим на дебатах понад цей час не більш, як на 15 хвилин.

Стаття 06. Лічильна комісія
Функції лічильної комісії здійснюють головуючий на дебатах та/або секретар дебатів.
Лічильна комісія займається організацією голосувань учасників дебатів і визначенням їх результатів. Лічильна комісія підраховує голоси під час голосування, здійснює контроль за використанням мандатів для голосування. За процедурним рішенням не менш, ніж 25% учасників дебатів, встановлює присутність учасників дебатів на дебатах. Учасник дебатів може внести проект такого рішення лише один раз впродовж одних дебатів.

Стаття 07. Формування порядку денного дебатів
Порядок денний дебатів формується Головою Клуба (або іншою особою за його письмовим уповноваженням) у відповідності до проектів непроцедурних рішень, поданих особами, які планують прийняти участь в дебатах. Проект непроцедурного рішення має містити прізвища, імена, по-батькові ініціаторів, авторів, доповідача, співдоповідача, назву та текст проекта рішення.
До затвердженого порядку денного дебатів можуть включатися додаткові проекти непроцедурних рішень за процедурним рішенням не менш, ніж 25% учасників дебатів.
Проекти рішень затвердженого порядку денного дебатів, які залишилися нерозглянутими на чергових дебатах, включаються до порядку денного наступних дебатів та розглядаються учасниками дебатів першими на наступних дебатах.
Проекти рішень порядку денного дебатів розглядаються в тій послідовності, у якій їх включено до порядку денного дебатів.

Стаття 08. Реєстрація
Перед відкриттям кожних дебатів проводиться реєстрація учасників дебатів та представників ЗМІ особисто на підставі пред'явлення посвідчення особи з фотографією та підтвердження своєї присутності власноручним підписом.
У випадку відсутності посвідчення особи, особа бажаючого бути присутнім на дебатах має бути посвідчена зареєстрованим учасником дебатів, про що робиться запис у реєстрі.
Реєстрація для участі в дебатах або їх висвітлення є вираженням згоди дотримуватися вимог Регламента. Не може бути присутня в залі дебатів під час дебатів особа, яка не згодна з вимогами Регламента.
Секретар дебатів надає учасникам дебатів та зареєстрованим представникам ЗМІ Регламент та порядок денний дебатів.
Учаснику дебатів видається мандат для голосування із зазначенням реєстраційного номера.
На початку дебатів секретар подає головуючому на дебатах реєстри учасників дебатів та зареєстрованих представників ЗМІ. Головуючим на дебатах є Голова Клуба (або інша письмово уповноважена ним особа).

Стаття 09. Права та обов'язки головуючого на дебатах
Головуючий на дебатах:
1) дотримується норм Регламенту і вживає заходів щодо їх дотримання всіма присутніми на дебатах;
2) повідомляє про результати реєстрації учасників дебатів;
3) відкриває, веде та закриває дебати;
4) оголошує повну назву та ініціаторів внесення проекта рішення, що вноситься на обговорення;
5) надає слово для доповіді, співдоповіді, запитань, відповідей, виступу, репліки, оголошує наступного промовця;
6) створює рівні можливості учасникам дебатів для участі в обговоренні проектів рішень відповідно до норм Регламенту;
7) утримується від коментарів та оцінок щодо промовців та їх виступів, крім випадків порушення норм етики;
8) оголошує результати голосування та про прийняте рішення;
9) оголошує перерву до 10 хвилин за власним рішенням або за процедурним рішенням більшості учасників дебатів;
10) засвідчує відповідність процеса прийняття рішення нормам Регламента;
11) організовує роботу секретаря дебатів;
12) здійснює інші повноваження відповідно до положень Регламенту;
13) вносить проекти процедурних та непроцедурних рішень, які ставляться на голосування першими;
14) підсумовує обговорення проектів рішень;
15) ставить уточнюючі запитання промовцю на дебатах щодо фактичних помилок, допущених у його виступі;
16) зачитує (або доручає (за згодою) іншій особі зачитувати) документи щодо обговорюваного проекта рішення;
17) оголошує повідомлення до початку розгляду проектів рішень, а в термінових випадках -- у ході дебатів, але не перериваючи виступ промовця або процедуру голосування;

Стаття 10
На час доповіді, співдоповіді, виступу в дебатах головуючого на дебатах, ведення дебатів доручається головуючим іншій особі (за згодою).

Стаття 11.
У разі порушення головуючим на дебатах вимог Регламенту учасник дебатів має право після закінчення розгляду чергового проекта рішення порядку денного дебатів, але до голосування звернутися до головуючого на дебатах із зауваженням про допущені ним порушення для негайного їх усунення.

Стаття 12. Процедура повного обговорення
1. Процедура повного обговорення проекта рішення на дебатах включає:
1) доповідь ініціатора внесення проекта рішення (або його уповноваженого представника), запитання доповідачу і відповіді на них;
2) співдоповідь визначеного доповідачем співдоповідача, запитання співдоповідачу і відповіді на них;
3) виступи учасників дебатів;
4) оголошення головуючим на дебатах про припинення обговорення та повідомлення про кількість промовців, які виступили і які записалися на виступ;
5) заключне слово доповідача і співдоповідача;

Стаття 13. Скорочена процедура обговорення
1. Розгляд проекта рішення за скороченою процедурою обговорення здійснюється за процедурним рішенням більшості учасників дебатів
2. Скорочена процедура обговорення включає:
1) доповідь ініціатора внесення проекта рішення (або його уповноваженого представника);
2) виступи представників двох учасників дебатів на підтримку проекта рішення і двох учасників дебатів не на підтримку проекта рішення;

Стаття 14. Тривалість часу виступів на дебатах
Для доповіді надається 5 хвилин, співдоповіді - 3 хвилини; заключного слова, виступу, запитання, відповіді, репліки - 1 хвилина.

Стаття 15. Порядок запису на виступ та черговість надання слова на дебатах
Записаними на виступ з усіх проектів рішень порядку денного дебатів вважаються всі учасники дебатів.
Черговість виступів з проекта рішення порядку денного дебатів формується відповідно до реєстраційних номерів учасників дебатів та висвітлюються на інформаційному табло (за його наявності) в залі дебатів.
Головуючий на дебатах надає слово для виступу учасникам дебатів із дотриманням черговості виступів.
Учасник дебатів у будь-який час може відмовитися від свого права на виступ. Він може передати своє право на виступ іншому учаснику дебатів. Право на частину виступу не передається.
Якщо учасник дебатів у момент надання йому слова для виступу відсутній у залі дебатів і не передав своє право на виступ іншому учаснику дебатів, вважається, що він відмовився від виступу.
Після завершення обговорення учасники дебатів мають право продовжити тривалість часу обговорення, прийнявши відповідне процедурне рішення більшістю голосів.
За зверненням учасників дебатів, тексти їх виступів повинні бути включені як додаток до рішення учасників дебатів за умови, що тексти виступів учасники дебатів подадуть секретарю дебатів відразу після закінчення дебатів. Текст виступу за обсягом має бути таким, щоб при його зачитуванні витрачалося часу не більше, ніж встановлено Регламентом (доповідь -- 4000 знаків, співдоповідь -- 2400 знаків, виступу, питання, відповіді -- 800 знаків максимально).

Стаття 16. Вимоги до виступів на дебатах
Промовець повинен виступати тільки з того питання, з якого йому надано слово, та дотримуватися тривалості часу, передбаченого для виступу.
Учасник дебатів, який поставив запитання, може уточнити та доповнити його на прохання учасника дебатів, до якого адресоване запитання або на прохання головуючого на дебатах.
Учасникам дебатів, які виступають в обговоренні, запитання не ставляться, за винятком уточнюючих запитань головуючого на дебатах.

Стаття 17.
Рішення учасників дебатів приймаються виключно на дебатах в залі дебатів. 
Рішення поділяються на процедурні та непроцедурні.
Процедурні рішення приймаються без обговорення для оптимізації роботи учасників дебатів виключно особистими мандатами присутніх в залі дебатів учасників дебатів. Кількість голосів, необхідна для прийняття відповідного процедурного рішення зазначена в Регламенті. Голосування за проект процедурного рішення проводиться безпосередньо після його внесення.
Непроцедурні рішення приймаються для виконання ст. 40 Конституції України, відповідно якої "Усі мають право направляти ... колективні письмові звернення ... до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк".
Непроцедурні рішення приймаються більшістю голосів від загальної кількості учасників дебатів  лише з проектів рішень, включених до порядку денного дебатів. Голосування за непроцедурні рішення здійснюється особистим  та переданим (при наявності) мандатом. Голосування за проект непроцедурного рішення проводиться безпосередньо після його обговорення.
Результати голосування фіксуються поіменно.
Після закінчення кожного голосування його результати оголошуються головуючим на дебатах.
Рішення учасників дебатів не обов"язково відображають позицію Клуба, його Голови та інших осіб, уповноважених представляти Клуб.
Прийняте рішення підписують всі учасники дебатів, які його підтримали, зазначаючи свої прізвища та ініціали. Учасники дебатів, які використовували при голосуванні передані мандати, зазначають додатково прізвища та ініціали тих учасників дебатів, які передали їм свої мандати, замість підпису ставлячи примітку "ПМ".
Якщо загальна кількість підписів та приміток "ПМ" виявляється меншою за кількість голосів, необхідних для прийняття рішення, проект рішення вважається відхиленим, а результати голосування недійсними.
Головуючий на дебатах додає зауваження "При прийнятті цього рішення було дотримано норми Регламента дебатів Громадської організації "Інтелектуальний клуб "Рейтинг-180", максимально наближеного до Регламента Верховної Ради України. Рішення учасників дебатів не обов"язково відображає позицію Громадської організації Інтелектуальний клуб Рейтинг-180", дату приняття рішення, його реєстраційний номер та засвідчує їх своїм підписом.
Секретар дебатів невідкладно направляє прийняте рішення Голові Клуба.
Рішення учасників дебатів публікуються на сайті Клуба та в журналі "Вісник Інтелектуального клуба Рейтинг-180", оприлюднюються іншим не забороненим законом чином.

Стаття 18. Дотримання дисципліни та норм етики учасниками дебатів на дебатах
На дебатах учасники дебатів та представники ЗМІ не повинні перешкоджати розгляду проектів рішень порядку денного, в тому числі шляхом блокування трибуни, перешкоджання роботі головуючого на дебатах, а також голосуванню.
Учасникам дебатів та  представникам ЗМІ забороняється  використовувати на дебатах плакати, лозунги, гучномовці, інші предмети, які не мають на меті забезпечення прийняття рішень.
Учасник дебатів, представник ЗМІ не повинен перешкоджати викладенню або сприйняттю виступу (вигуками, оплесками, вставанням, розмовами по мобільному телефону тощо), вживати образливі висловлювання та непристойні слова, закликати до незаконних дій.
Якщо учасник дебатів (або представник ЗМІ) виголошує образливі слова на адресу іншого учасника дебатів, головуючий на дебатах попереджає цього учасника дебатів про неприпустимість таких висловлювань. Учасник дебатів, на адресу якого були виголошені образливі слова, може звернутися до головуючого на дебатах з вимогою про надання слова для репліки. Головуючий на дебатах надає слово для репліки учаснику дебатів відразу після звернення або після завершення обговорення проекта рішення, але до голосування.
Якщо учасник дебатів, на адресу якого були виголошені образливі слова, вважає, що конфлікт не вичерпано і порозуміння між учасниками дебатів не досягнуто, він письмово звертається до головуючого на дебатах з вимогою поставити на голосування проект процедурного рішення про дострокове позбавлення повноважень учасника дебатів (скасування реєстрації представника ЗМІ), який допустив образливі слова. Проект такого рішення ставиться на голосування головуючим на засіданні після обговорення чергового проекта рішення порядка денного, але до голосування за нього. Процедурне рішення про дострокове позбавлення повноважень учасника дебатів (скасування реєстрації представника ЗМІ) приймається більшістю голосів.
Якщо головуючий на дебатах звертається до промовця, останній повинен негайно зупинити свій виступ. Головуючий на дебатах надає промовцю додатковий час для виступу такої тривалості, на яку його виступ було перервано, за винятком випадків застосування до промовця заходів впливу, встановлених цим Регламентом.
Якщо промовець перевищує час, відведений для виступу, головуючий на дебатах попереджає його про це, а в разі подальшого порушення вимог Регламенту - припиняє його виступ.

Комментариев нет:

Отправить комментарий